پیام تسلیت «همگامی» به مناسبت قتل سیاسی آلکسی ناوالنی

خدمت خانم یولیا ناوالنایا

ما درگذشت آقای آلکسی ناوالنی را به شما و خانوده‌تان و از طریق شما به مردم روسیه تسلیت عرض می‌کنیم.

از دید ائتلاف همگامی برای جمهوری سکولار دمکرات در ایران، مسئولیت «مرگ» آلکسی ناوالنی متوجه دستگاه امنیتی، قضایی روسیه و شخص پوتین است.

خبر درگذشت ناوالنی سیاستمدار مخالف پوتین، توسط خبرگزاری تاس با شبهه افکنی افت فشار خون، بیهوشی پس از پیاده‌روی، هیچ‌کس را در جهان قانع نکرده که هیچ، بلکه همه را به این نتیجه رسانده که این «مرگ» هم از سلسله قتل‌هایی است که به دستور حکومت انجام گرفته است. تلاش شما برای نشان دادن این که پشت سر این «مرگ»، دولت کنونی روسیه و شخص پوتین قرار دارد، برای افکار عمومی مردم جهان حائز اهمیت بسیار است.

آلکسی ناوالنی همواره به عنوان یک چهره برجسته اپوزیسیون با استفاده از اعتراضات خیابانی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با فساد نهادینه شده در روسیه مبارزه کرده و چندین بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

دیکتاتورها زمینه را برای حذف مخالفان فراهم می‌کنند. ما در ایران بارها شاهد قتل‌هایی از این دست توسط سران حکومت اسلامی علیه چهره‌های مخالف در زندان و بیرون از زندان بوده‌ایم و آن‌ها هیچگاه حاضر به تشکیل دادگاهی مستقل برای رسیدگی به این قتل‌ها نشده‌اند.

ما شاهد این هستیم که حکومت پوتین طی همه این سال‌ها از سرکوب و کشتار جمهوری اسلامی حمایت به عمل آورده و در سازمان ملل به نفع آن رژیم و بر علیه مردم ایران رای داده است.

خانم یولیا ناوالنایا، ائتلاف ۵ حزب و سازمان سیاسی «همگامی» برای جمهوری سکولار دمکرات در ایران، ضمن اظهار همدردی با شما دمکراسی‌خواهان امیدواریم که مردم روسیه بتوانند هرچه زودتر به آزادی و دمکراسی برسند.

با عرض تسلیت دوباره خدمت شما

همگامی برای جمهوری سکولار دمکرات در ایران

به تاریخ  ۲۰۲۴/۰۲/۲۰