معرفی حزب چپ ايران (فدائيان خلق)

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) از وحدت «سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)»، «کنشگران چپ» و «سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران ـ طرفداران وحدت چپ» در ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ بنیان گذاری شد. حزب چپ ایران (فدائیان خلق) بخشی از جنبش تاریخی چپ ایران و جهان‌ است و به سوسياليسم و پيوند آن با دموکراسی باور دارد.

صلح، آزادی، برابری، عدالت اجتماعی، هم‌بستگی، دموکراسی، برابر حقوقی زن و مرد، تنوع سبک زندگی، و دیگر ارزش‌های حقوق بشری، توزیع دموکراتیک و عادلانهٔ قدرت، ثروت، فرصت‌ها و اطلاعات، حفاظت از محیط زیست، سکولاريسم و رفع هر گونه ستم و تبعیض، از جمله ستم طبقاتی و تبعیض جنسيتی، ملی، قومی و مذهبی، جزو ارزش های پايه ای اين حزب است.

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) طرفدار دموکراسی و مخالف دیکتاتوری و استبداد و حکومت دینی، موروثی و ایدئولوژیک است و حاکمیت‌ را ناشى‌ از ارادهٔ آزاد مردم‌ مى‌داند و به‌ راى‌ و انتخاب‌ آزادانهٔ مردم‌، به حاکمیت قانون، به قوانین مبتنی بر مبانی حقوق بشر و دموکراسی، به حزبیت و نظام چند حزبی، به محدودیت‌ زمانى‌ قدرت‌ و تناوب آن و به پلورالیسم سیاسی پای‌بند است. اين حزب به گذار از جمهوری اسلامی به جمهوری سکولار دموکراتيک تاکيد دارد و برای پی‏ریزی جامعه و کشوری دمکراتیک، پیشرفته و مبتنی بر آزادی، حقوق برابر انسان‏ها، عدالت اجتماعی، صلح، حفظ محیط زیست، تامين کار، آموزش و سلامتی شهروندان تلاش می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شبکه های اجتماعی حزب چپ ایران (فدائیان خلق) ایران مراجعه کنید

Facebook Twitter Youtube Instagram Telegram Soundcloud Wordpress